Moda

5 najmodniejszych fasonów kurtek i płaszczy. Te modele musisz mieć w swojej szafie!

Kapryśna pogoda i coraz zimniejsze dni skłaniają do  zmiany garderoby. To idealny czas na zweryfikowanie zawartości szafy, zwłaszcza jeśli chodzi o okrycia wierzchnie. Nim sezon rozpocznie się na dobre, warto zaopatrzyć się w stylowe i ciepłe kurtki i płaszcze. Specjalista centrum Wrocław Fashion Outlet podpowiada jakie fasony będą najmodniejsze w tym sezonie i wskazuje 5 modeli, na które warto zwrócić uwagę podczas zakupów.

Bomberka

W tym sezonie po raz kolejny popularnością cieszy się bomberka. Ten inspirowany kurtkami amerykańskich pilotów wojskowych model nadaje się przede wszystkim do wykorzystania w luźniejszych stylizacjach o sportowym charakterze. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by stanowiła element bardziej oficjalnego „looku”, utrzymanego w stylu smart casual. Ze względu na swoje pierwotne zastosowanie kurtka charakteryzuje się wysoką ochroną przed zimnem i jest bardzo wygodna, szczególnie dobrze sprawdzając się jesienią.

Futra ekologiczne

I w tym sezonie nie maleje zainteresowanie futrami. Ten ponadczasowy symbol prestiżu i elegancji wzbudzał niegdyś wiele kontrowersji. „Dziś, dzięki zdobyczom technologii, możemy cieszyć się wysokiej jakości futrami sztucznymi wykonanymi z materiałów ekologicznych, powstających bez wykorzystywania zwierząt. Ta rewolucja, która przeszła przez świat mody przed kilkoma laty, jest zdecydowanym krokiem w stronę ochrony środowiska”, mówi Marek Włoch, ekspert Wrocław Fashion Outlet. „Komfort cieplny połączony z luksusowym wyglądem powoduje, że futro idealnie sprawdzi się jako okrycie wierzchnie w eleganckich stylizacjach. Nie oznacza to jednak, że nie możemy połączyć go z mniej formalnym ubiorem. Ostatnim krzykiem mody są kolorowe futra, które pozwalają na stworzenie oryginalnych, odważnych stylizacji”, dodaje specjalista wrocławskiego centrum.

Trencz

Cieszący się niesłabnącą popularnością trencz to kolejne odzienie wierzchnie, którego nie może zabraknąć w Twojej szafie w tym sezonie. Choć płaszcz może wydawać się zbyt lekki na jesień czy zimę, tak naprawdę cechuje go dobra ochrona przed chłodem, a nierzadko jest wykonany również z nieprzemakalnego materiału. Klasyczna, beżowa barwa trencza i dwurzędowe zapięcie z klamrą powodują, że często mylony jest z lżejszym prochowcem. Ten fason jest na tyle uniwersalny, że sprawdzi się w niemal każdej stylizacji, począwszy od mniej formalnych, na eleganckich kończąc.

Ramoneska

Pierwotnie używaną przez motocyklistów ramoneskę dziś można spotkać w niemal każdej szafie. Pozornie lekka kurtka zapewnia bardzo dobrą ochronę przed niskimi temperaturami, dzięki czemu z powodzeniem można nosić ją w chłodniejsze dni. „Tradycyjnie przyjęło się, że ramoneska ma kolor czarny. Od kilku lat na rynku dostępne są jednak coraz śmielsze wersje kolorystyczne, pozwalające na tworzenie odważnych stylizacji i wyróżnienie się z tłumu”, zaznacza ekspert Wrocław Fashion Outlet. Przy zakupach warto też sprawdzić, czy wybrany przez nas produkt wykonany został z ekologicznych materiałów.

Parka

Kaptur obszyty futerkiem i duże naszywane kieszenie – to znaki rozpoznawcze parki, która od lat cieszy się popularnością. Spotyka się ją najczęściej w kolorze oliwkowym lub czarnym, choć w ostatnim czasie coraz bardziej rozpowszechnione są inne wersje kolorystyczne. Ze względu na swoją długość i wysoką ochronę przed zimnem parkę w szczególności poleca się osobom mocno marznącym. Warto mieć także na uwadze, że w porównaniu do często wybieranej puchówki parka pozwala na znaczne wyeksponowanie figury i nie powiększa optycznie sylwetki.

Niezależnie od tego, czy mamy upatrzoną konkretną kurtkę lub płaszcz, warto rozejrzeć się także za alternatywnymi modelami. Dobrym pomysłem jest również udanie się do centrum handlowego zamiast dokonywania zakupów przez Internet. Sklepy znanych i szanowanych marek modowych znaleźć można  m.in. we Wrocław Fashion Outlet, oferującym wysokiej jakości markową odzież w atrakcyjnych, outletowych cenach. Dzięki stacjonarnym zakupom przymierzysz i obejrzysz dokładnie konkretny model, upewniając się, że dobrze posłuży Ci w tym i kolejnych sezonach.

Więcej na: www.wroclawfashionoutlet.com  

Wrocław Fashion Outlet to jedyne modowe centrum outletowe w regionie dolnośląskim. Na ok. 14 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się ponad 100 światowych i polskich marek, wśród nich: BOSS Outlet, KARL LAGERFELD, Gant, Nike, Levi’s, Lacoste, Asics, Trussardi, Guess, New Balance, adidas, Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Le Creuset, Calzedonia. Lokalizacja w pobliżu lotniska, bliskość Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, dogodny dojazd komunikacją miejską i parking na 1 200 miejsc pozwalają klientom dogodnie cieszyć się promocjami przez cały rok. Wrocław Fashion Outlet należy do portfolio VIA Outlets – najszybciej rozwijającego się operatora na rynku outletów premium w Europie. Europejskie portfolio VIA Outlets obejmuje obecnie 11 centrów w 9 krajach, łącznie około 265 000 metrów kwadratowych powierzchni najmu i ponad 1 100 sklepów.

Branża kosmetyczna

Według danych GUS z 2016 r., kosmetyki z Polski są eksportowane do ponad 160 krajów, w tym do tak odległych jak Meksyk, Indonezja czy Australia.

Zdecydowanie najważniejszy dla krajowych firm jest jednak rynek wewnętrzny Unii Europejskiej. W latach 2004-2016 dodatni bilans Polski w handlu kosmetykami w Unii wzrósł prawie dziewięciokrotnie – z 231 mln do 2,04 mld zł – co wzmocniło sektor i miało korzystny wpływ na całą polską gospodarkę.

Głównymi kierunkami eksportowymi kosmetyków z Polski są dzisiaj Niemcy, Wielka Brytania i Rosja. W 2016 r. eksport do tych krajów wyniósł odpowiednio 1,77 mld, 1,59 mld i 1,38 mld zł.

Przytoczone dane obejmują eksport kosmetyków wytwarzanych w Polsce zarówno przez firmy z polskim kapitałem jak i firmy międzynarodowe.

Między 2008 a 2016 r. udział eksportu kosmetyków z Polski do Rosji zmniejszył się z 18,5 proc. do 11 proc.

Udział eksportu na Ukrainę również zmalał, z ponad 8 proc. do 3 proc. Na zmiany te wpłynęła m.in.
niestabilna sytuacja polityczna i sankcje gospodarcze. Największy wzrost udziału w eksporcie kosmetyków z Polski, z 8 proc. do 13 proc., odnotowały Niemcy.

Global anti-aging oraz Healthy aging – nowe podejście do starzenia
Starzenie (aging), jest skomplikowanym, długotrwałym, dynamicznym i nieodwracalnym procesem związanym z upływem lat, zachodzącym w ludzkim organizmie, który ma wpływ na wiele aspektów ludzkiego życia, związanych z aktywnością fizyczną, mentalną i społeczną. Rozpoczyna się niepostrzeżenie po okresie dojrzewania, nasila z biegiem czasu i prowadzi do uszkodzenia wszystkich funkcji organizmu.

Mimo, że jest to proces fizjologiczny i dotyczący każdego z nas, współczesne pokolenia ludzi nie chcą pogodzić się ze zmianami związanymi ze starzeniem, zachodzącymi w ich organizmach. Z roku na rok na całym świecie rośnie liczba osób, dla których zachowanie atrakcyjnego wyglądu do późnej starości jest równie ważne, jak zachowanie aktywnego umysłu i dobrego zdrowia fizycznego. Mimo, iż starzenie to proces naturalny, już od dziesięcioleci zaznacza się tendencja, aby traktować go w kategoriach patologii („choroba starzenia”) wymagającej właściwej diagnostyki, profilaktyki i terapii.

Nutri beauty
Odpowiednio skomponowana dieta (zróżnicowana, bogata w warzywa, owoce i odpowiednie promocje białek, cukrów i tłuszczy) jest niezastąpiona dla prawidłowego rozwoju fizycznego, dobrego samopoczucia, oraz w utrzymaniu młodego, estetycznego wyglądu skóry. Niestety, często codzienny jadłospis przeciętnego człowieka odbiega od ideału i nie zaspokaja wszystkich potrzeb organizmu. Stosowanie odpowiednio dobranych suplementów diety (produktów, które są złożone z witamin, minerałów i innych substancji, traktowanych jako uzupełnienie normalnej żywności) pozwala na uzupełnienie ich braków, w sytuacjach zwiększonego zapotrzebowania i narażenia na stres oraz szkodliwego działania czynników środowiskowych.

Globalne podejście do starzenia powoduje, że estetolodzy coraz chętniej wspomagają procedury zabiegowe zaleceniami dotyczącymi diety, posługując się także suplementacją. Rynek nutrikosmetyków (suplementów diety) dynamicznie rozwija się od kilku lat, jednak, jak prognozują analitycy PMR, w latach 2017–2020 dynamika rynku suplementów diety w Polsce wzrośnie do około 8% rocznie. W przypadku skóry, włosów oraz paznokci włączenie nutrikosmetyków do diety ma na celu poprawienie ich kondycji, wspieranie procesów metabolicznych zachodzących w skórze oraz wzmocnienie jej odporności czy pomoc w przywróceniu odpowiedniego stopnia nawilżenia. Wśród najpopularniejszych składników wzmacniająco-regenerującym znajdziemy witaminy (C, A, E, H, grupa B, PP), składniki minerlane (Zn, Fe, Se, Ca), NNKT (omega-3), karotenoidy (likopen), flawonoidy (izoflawony sojowe), wyciągi roślinne np. ze skrzypu polnego czy pokrzywy, aminokwasy(L-cysteina czy L-metionina), drożdże, koenzym Q.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *