Moda

5 najmodniejszych fasonów kurtek i płaszczy. Te modele musisz mieć w swojej szafie!

Kapryśna pogoda i coraz zimniejsze dni skłaniają do  zmiany garderoby. To idealny czas na zweryfikowanie zawartości szafy, zwłaszcza jeśli chodzi o okrycia wierzchnie. Nim sezon rozpocznie się na dobre, warto zaopatrzyć się w stylowe i ciepłe kurtki i płaszcze. Specjalista centrum Wrocław Fashion Outlet podpowiada jakie fasony będą najmodniejsze w tym sezonie i wskazuje 5 modeli, na które warto zwrócić uwagę podczas zakupów.

Bomberka

W tym sezonie po raz kolejny popularnością cieszy się bomberka. Ten inspirowany kurtkami amerykańskich pilotów wojskowych model nadaje się przede wszystkim do wykorzystania w luźniejszych stylizacjach o sportowym charakterze. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by stanowiła element bardziej oficjalnego „looku”, utrzymanego w stylu smart casual. Ze względu na swoje pierwotne zastosowanie kurtka charakteryzuje się wysoką ochroną przed zimnem i jest bardzo wygodna, szczególnie dobrze sprawdzając się jesienią.

Futra ekologiczne

I w tym sezonie nie maleje zainteresowanie futrami. Ten ponadczasowy symbol prestiżu i elegancji wzbudzał niegdyś wiele kontrowersji. „Dziś, dzięki zdobyczom technologii, możemy cieszyć się wysokiej jakości futrami sztucznymi wykonanymi z materiałów ekologicznych, powstających bez wykorzystywania zwierząt. Ta rewolucja, która przeszła przez świat mody przed kilkoma laty, jest zdecydowanym krokiem w stronę ochrony środowiska”, mówi Marek Włoch, ekspert Wrocław Fashion Outlet. „Komfort cieplny połączony z luksusowym wyglądem powoduje, że futro idealnie sprawdzi się jako okrycie wierzchnie w eleganckich stylizacjach. Nie oznacza to jednak, że nie możemy połączyć go z mniej formalnym ubiorem. Ostatnim krzykiem mody są kolorowe futra, które pozwalają na stworzenie oryginalnych, odważnych stylizacji”, dodaje specjalista wrocławskiego centrum.

Trencz

Cieszący się niesłabnącą popularnością trencz to kolejne odzienie wierzchnie, którego nie może zabraknąć w Twojej szafie w tym sezonie. Choć płaszcz może wydawać się zbyt lekki na jesień czy zimę, tak naprawdę cechuje go dobra ochrona przed chłodem, a nierzadko jest wykonany również z nieprzemakalnego materiału. Klasyczna, beżowa barwa trencza i dwurzędowe zapięcie z klamrą powodują, że często mylony jest z lżejszym prochowcem. Ten fason jest na tyle uniwersalny, że sprawdzi się w niemal każdej stylizacji, począwszy od mniej formalnych, na eleganckich kończąc.

Ramoneska

Pierwotnie używaną przez motocyklistów ramoneskę dziś można spotkać w niemal każdej szafie. Pozornie lekka kurtka zapewnia bardzo dobrą ochronę przed niskimi temperaturami, dzięki czemu z powodzeniem można nosić ją w chłodniejsze dni. „Tradycyjnie przyjęło się, że ramoneska ma kolor czarny. Od kilku lat na rynku dostępne są jednak coraz śmielsze wersje kolorystyczne, pozwalające na tworzenie odważnych stylizacji i wyróżnienie się z tłumu”, zaznacza ekspert Wrocław Fashion Outlet. Przy zakupach warto też sprawdzić, czy wybrany przez nas produkt wykonany został z ekologicznych materiałów.

Parka

Kaptur obszyty futerkiem i duże naszywane kieszenie – to znaki rozpoznawcze parki, która od lat cieszy się popularnością. Spotyka się ją najczęściej w kolorze oliwkowym lub czarnym, choć w ostatnim czasie coraz bardziej rozpowszechnione są inne wersje kolorystyczne. Ze względu na swoją długość i wysoką ochronę przed zimnem parkę w szczególności poleca się osobom mocno marznącym. Warto mieć także na uwadze, że w porównaniu do często wybieranej puchówki parka pozwala na znaczne wyeksponowanie figury i nie powiększa optycznie sylwetki.

Niezależnie od tego, czy mamy upatrzoną konkretną kurtkę lub płaszcz, warto rozejrzeć się także za alternatywnymi modelami. Dobrym pomysłem jest również udanie się do centrum handlowego zamiast dokonywania zakupów przez Internet. Sklepy znanych i szanowanych marek modowych znaleźć można  m.in. we Wrocław Fashion Outlet, oferującym wysokiej jakości markową odzież w atrakcyjnych, outletowych cenach. Dzięki stacjonarnym zakupom przymierzysz i obejrzysz dokładnie konkretny model, upewniając się, że dobrze posłuży Ci w tym i kolejnych sezonach.

Więcej na: www.wroclawfashionoutlet.com  

Wrocław Fashion Outlet to jedyne modowe centrum outletowe w regionie dolnośląskim. Na ok. 14 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się ponad 100 światowych i polskich marek, wśród nich: BOSS Outlet, KARL LAGERFELD, Gant, Nike, Levi’s, Lacoste, Asics, Trussardi, Guess, New Balance, adidas, Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Le Creuset, Calzedonia. Lokalizacja w pobliżu lotniska, bliskość Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, dogodny dojazd komunikacją miejską i parking na 1 200 miejsc pozwalają klientom dogodnie cieszyć się promocjami przez cały rok. Wrocław Fashion Outlet należy do portfolio VIA Outlets – najszybciej rozwijającego się operatora na rynku outletów premium w Europie. Europejskie portfolio VIA Outlets obejmuje obecnie 11 centrów w 9 krajach, łącznie około 265 000 metrów kwadratowych powierzchni najmu i ponad 1 100 sklepów.

Branża kosmetyczna

Nutri beauty
Odpowiednio skomponowana dieta (zróżnicowana, bogata w warzywa, owoce i odpowiednie promocje białek, cukrów i tłuszczy) jest niezastąpiona dla prawidłowego rozwoju fizycznego, dobrego samopoczucia, oraz w utrzymaniu młodego, estetycznego wyglądu skóry. Niestety, często codzienny jadłospis przeciętnego człowieka odbiega od ideału i nie zaspokaja wszystkich potrzeb organizmu. Stosowanie odpowiednio dobranych suplementów diety (produktów, które są złożone z witamin, minerałów i innych substancji, traktowanych jako uzupełnienie normalnej żywności) pozwala na uzupełnienie ich braków, w sytuacjach zwiększonego zapotrzebowania i narażenia na stres oraz szkodliwego działania czynników środowiskowych.

Globalne podejście do starzenia powoduje, że estetolodzy coraz chętniej wspomagają procedury zabiegowe zaleceniami dotyczącymi diety, posługując się także suplementacją. Rynek nutrikosmetyków (suplementów diety) dynamicznie rozwija się od kilku lat, jednak, jak prognozują analitycy PMR, w latach 2017–2020 dynamika rynku suplementów diety w Polsce wzrośnie do około 8% rocznie. W przypadku skóry, włosów oraz paznokci włączenie nutrikosmetyków do diety ma na celu poprawienie ich kondycji, wspieranie procesów metabolicznych zachodzących w skórze oraz wzmocnienie jej odporności czy pomoc w przywróceniu odpowiedniego stopnia nawilżenia. Wśród najpopularniejszych składników wzmacniająco-regenerującym znajdziemy witaminy (C, A, E, H, grupa B, PP), składniki minerlane (Zn, Fe, Se, Ca), NNKT (omega-3), karotenoidy (likopen), flawonoidy (izoflawony sojowe), wyciągi roślinne np. ze skrzypu polnego czy pokrzywy, aminokwasy(L-cysteina czy L-metionina), drożdże, koenzym Q.

Healthy aging
Niewątpliwie trendem, który od wielu lat rozwija się na całym świecie jest tzw. healthy aging. Od jakiegoś czasu określenie to funkcjonuje również w Polsce obejmując głównie problematykę zdrowia i chorób osób starszych a filozofia healthy aging zaczyna być także widoczna w branży beauty. Wiele organizacji propagujących tą filozofię, zdrowe starzenie określa jako proces optymalizacji możliwości poprawy i zachowania zdrowia, czyli fizycznego, społecznego i psychicznego dobrostanu oraz niezależności seniorów, przyczyniając się do poprawy jakości ich życia. Dlatego zarówno na świecie, jak i w Polsce, healthy aging rozpatruje się głównie w odniesieniu do osób po 60., a nawet już 50. r.ż.

Zainteresowanie zwiększeniem potencjału zdrowotnego seniorów wynika z regularnie napływających informacji o niekorzystnych danych demograficznych – niskim współczynniku dzietności oraz rosnącej średniej długość życia i coraz liczniejszej populacji osób powyżej 65. r.ż. Według WHO w Regionie Europejskim odsetek osób w wieku 65 lat ma wzrosnąć z 14% w 2010 do 25% w 2050 r. Dlatego Europa promuje zdrowe starzenie poprzez szereg strategii i planów działania, np. poprawę opieki zdrowotnej nad seniorami, zwiększenie ich aktywności zawodowej i społecznej. Ma to na celu zapobieganie skutkom chorób związanych z wiekiem, wykluczeniu społecznemu seniorów a także minimalizowaniu obciążeń związanych z ich niepełnosprawnością. W branży beauty są to działania dotyczące poprawy jakości życia seniorów poprzez umieszczenie w ofercie specjalistycznych pakietów zabiegowych dla seniorów, obejmujących medyczne zabiegi estetyczne, zabiegi estetyczno-zachowawcze z obszaru szeroko rozumianej kosmetologii oraz podologii czy trychologii osób starszych.

Branża beauty rozumie, że stan zdrowia ma odzwierciedlenie w dynamice starzenia się i wyglądzie skóry, dlatego też, aby spowodować spowolnienie i bardziej łaskawe dla organizmu starzenie, należy podejmować działania anti-aging w odniesieniu do całego organizmu od momentu, kiedy proces ten rozpoczyna się, a nawet wcześniej – często mówi się, że zdrowe starzenia zaczyna się w dzieciństwie! Anti-aging to zatem pierwszy krok na drodze ku healthy aging – zdrowemu starzeniu się. Rozwój branży beauty zarówno w obszarze estetologii medycznej, jak i kosmetologii wskazuje, że kierunki rozwoju global anti-aging oraz healthy aging mogą znaleźć trwałe miejsce w programach terapeutycznych specjalistów estetologów.

Inwazyjność i technologia oraz ekologia i naturalność – różne drogi walki ze starzeniem
Aktualne trendy w branży beauty można rozpatrywać biorąc pod uwagę także inne kryterium – rodzaj metod i narzędzi używanych w terapiach przeciwstarzeniowych, pielęgnacyjnych i upiększających. Tu zauważyć można dwukierunkowy rozwój branży. Z jednej strony rozwija się estetologia naturalna, oparta o ekologiczne, organiczne składniki aktywne, masaż, hydro- , balneo- czy krioterapię, z drugiej w działaniach estetycznych sięga się po bardzo zaawansowane biotechnologicznie, aparaturowe oraz medycznie zabiegi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *