Moda

Jak zrobić jesienną koszulkę w stylu tie-dye?

Styl tie-dye powraca do łask. Ta ciesząca się popularnością technika farbowania ubrań jest bardzo prostym sposobem na nadanie odzieży nowego, kolorowego życia. Nadchodząca jesień to idealny moment na odświeżenie garderoby nie tylko w tradycyjny sposób, czyli poprzez kupowanie nowych ubrań. Podpowiadamy, jak zrobić jesienną koszulkę w stylu tie-dye.

Współcześnie trend tie-dye opanował cały świat modowy. Jest widoczny zarówno w stylu casual jak i bardziej formalnym. W każdym intryguje swoją niepowtarzalnością i podkreśla unikalny charakter osoby, która nosi oryginalną odzież. Technika tie-dye polega na specjalnym skręcaniu, zgniataniu czy zawiązywaniu części odzieży, aby dzięki farbowaniu uzyskać niepowtarzalne wzory na różnorodnych tkaninach. Wspaniale sprawdza się zarówno na koszulkach, jak i swetrach, pościeli, kocach, a nawet zasłonach. Najistotniejszy jest rodzaj użytego materiału. Najlepiej zabarwia się bawełnę, jedwab czy len. Ta sztuka nie uda się natomiast w przypadku odzieży wykonanej ze sztucznych materiałów.

Jak zrobić jesienną koszulkę tie-dye – poznaj popularne techniki

Bogactwo wzorów, jakie można uzyskać dzięki tie-dye sprawia, że każda sztuka odzieży staje się niepowtarzalna.  – Każde ubranie jest inne i unikalne, co pozwala na wyróżnienie się z tłumu. Nie do końca przewidywalny efekt tie-dye zawsze pozytywnie zaskakuje – zauważa Kamil Maślanka, ekspert marki REKOL.

Jednym z najprostszym sposobów tie-dye jest złożenie koszulki w kulkę przewiązaną gumkami – im mocniej ściśnięta, tym mocniejszy wzór uzyskamy. Można również skręcić odzież w spiralę czy według zasady stripe tie dye, składając T-shirt w poziomie paseczki i związując w paru miejscach. Z kolei technika bullseye polega na skręceniu tkaniny w bat i ściskanie gumkami w poszczególnych miejscach. Dla wzmocnienia efektu można również zawiązać w bluzce kamyki, które stworzą malownicze zagłębienia.

Możliwości tworzenia wzorów jest mnóstwo – tak naprawdę wszystko zależy od naszej wyobraźni. Trzeba jednak pamiętać o podstawowych zasadach, jakie obowiązują przy używaniu barwników do tkanin. Zawsze pierwszą czynnością jest zmoczenie tkaniny w wodzie z rozpuszczoną sodą oczyszczoną, bowiem w ten sposób będzie ona mocniej wchłaniać farbę. Następnie, po wyciśnięciu tkaniny, należy ją ułożyć w dowolny wzór i użyć barwnika do tkanin w wybranym kolorze, po czym zostawić zabarwione ubranie na kilka godzin. Na sam koniec tkaninę pierzemy w pralce, nastawiając delikatny program.

Koszulka w stylu tie-dye a jesienne trendy

Stylizacje wykonane dzięki farbowaniu ubrań to pomysł na dodanie Twojej garderobie oryginalności i nowej energii. Jak zrobić jesienną koszulkę tie-dye? T-shirty tie-dye świetnie prezentują się z jeansami, skórzanymi spodniami czy dresami, które podkreślą barwną kolorystykę tkaniny. Niezmienne w modzie są tzw. tank topy, odkrywające brzuch, jak również dresy w stylu tie-dye, które opanowały wybiegi i ulice miast.

Jednym z najczęściej pojawiających się zestawień promowanych w mediach społecznościowych jest również koszulka tie-dye z biker shortsami i sneakarsami – uosobienie casualowego stylu. Planując stylizację należy jednak pamiętać, aby zachować umiar. Lepiej nie przesadzać z nadmiarem barw czy wzorów, chociaż osobom lubiącym eksperymenty w modzie, tie-dye pozwala bawić się modą bez jakichkolwiek zahamowań.

Jesienią postaw na kolor!

Jesień to bogactwo intensywnych kolorów. To feeria barw, które ocieplają atmosferę coraz chłodniejszych dni. – Łącząc różne barwniki do tkanin można uzyskać całą gamę niespodziewanych barw, które świetnie będą prezentować się na koszulkach – podkreśla Kamil Maślanka, ekspert marki REKOL.

Szczególnie w modzie jest tzw. błękit oceanu, który znalazł rzeszę fanów techniki tie-dye. Palony pomarańcz, soczysta żółć czy ostra limonka to kolejne kolory przeżywające obecnie swoje pięć minut. Nie można również zapomnieć o ostrym różu, który wpasowuje się w obecne, jesienne trendy. Farbując ubrania zgodnie z techniką tie-dye za pomocą barwników można uzyskać całe bogactwo odcieni i niepowtarzalnych wzorów, które wyróżnią Cię z tłumu. Odważ się pokazać swoje kolorowe oblicze tej jesieni!

Branża kosmetyczna

Nutri beauty
Odpowiednio skomponowana dieta (zróżnicowana, bogata w warzywa, owoce i odpowiednie promocje białek, cukrów i tłuszczy) jest niezastąpiona dla prawidłowego rozwoju fizycznego, dobrego samopoczucia, oraz w utrzymaniu młodego, estetycznego wyglądu skóry. Niestety, często codzienny jadłospis przeciętnego człowieka odbiega od ideału i nie zaspokaja wszystkich potrzeb organizmu. Stosowanie odpowiednio dobranych suplementów diety (produktów, które są złożone z witamin, minerałów i innych substancji, traktowanych jako uzupełnienie normalnej żywności) pozwala na uzupełnienie ich braków, w sytuacjach zwiększonego zapotrzebowania i narażenia na stres oraz szkodliwego działania czynników środowiskowych.

Globalne podejście do starzenia powoduje, że estetolodzy coraz chętniej wspomagają procedury zabiegowe zaleceniami dotyczącymi diety, posługując się także suplementacją. Rynek nutrikosmetyków (suplementów diety) dynamicznie rozwija się od kilku lat, jednak, jak prognozują analitycy PMR, w latach 2017–2020 dynamika rynku suplementów diety w Polsce wzrośnie do około 8% rocznie. W przypadku skóry, włosów oraz paznokci włączenie nutrikosmetyków do diety ma na celu poprawienie ich kondycji, wspieranie procesów metabolicznych zachodzących w skórze oraz wzmocnienie jej odporności czy pomoc w przywróceniu odpowiedniego stopnia nawilżenia. Wśród najpopularniejszych składników wzmacniająco-regenerującym znajdziemy witaminy (C, A, E, H, grupa B, PP), składniki minerlane (Zn, Fe, Se, Ca), NNKT (omega-3), karotenoidy (likopen), flawonoidy (izoflawony sojowe), wyciągi roślinne np. ze skrzypu polnego czy pokrzywy, aminokwasy(L-cysteina czy L-metionina), drożdże, koenzym Q.

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez PMR, konsumenci wybierając kosmetyki, kierują się ich jakością (88%), zapachem (79%), ceną (77%) oraz naturalnością (55%). Cena już dawno przestała być dla klientów najważniejsza, kryterium znanej marki również traci na znaczeniu. Wiąże się to przede wszystkim z silnym w ostatnich latach rozwojem marek własnych. Aż dla 45% respondentów ważne jest, by kupowany kosmetyk był produktem polskim. Wysoka jakość krajowych produktów oraz zaufanie, jakim darzą je konsumenci pozwalają im coraz lepiej konkurować z zagranicznymi markami.

Wciąż najpopularniejszym miejscem zakupów kosmetyków w naszym kraju są drogerie (79%). W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86%) niż mężczyźni (67%). Blisko 25% konsumentów dokonuje z kolei zakupu kosmetyków w hipermarketach, a dyskonty wybiera 14% osób.

W najbliższych latach powinno dojść do dalszego wzrostu znaczenia dyskontów, przede wszystkim z racji ich ekspansji, poszerzonej oferty kosmetycznej oraz rosnącego zaufania społeczeństwa do marek własnych. Z kolei hipermarkety, aby zaradzić spadkom sprzedaży kosmetyków, będą najpewniej przebudowywać swoje działy kosmetyczne, próbując upodobnić je do drogerii.

Medical beauty
Cześć usługobiorców branży beauty ze względu na swoje możliwości, oczekiwania czy po prostu wskazania, wynikające z potrzeb skóry, rezygnuje z długoterminowych kosmetologicznych terapii pielęgnacyjnych i przeciwstarzeniowych na rzecz procedur inwazyjnych, medycznych (medical beauty) – choć obarczonych większym ryzykiem powikłań – dających szybkie i trwałe efekty. Zabiegi te są udoskonalane i coraz bardziej dostępne dla odbiorców rynku beauty.

Drugim odłamem tego trendu jest medykalizacja kosmetologicznej części branżyktóra postępuje od kilku lat, powodując, że zabiegi przebiegające z przerwaniem ciągłości naskórka, o większej inwazyjności (ingerencji w tkankę) niż te tradycyjne, wykonywane są przez nie-lekarzy (np. karboksyterapia, mezoterapia mikroigłowa, zabiegi laserowe). Z powodu braku jednoznacznych regulacji prawnych, co do zakresu kompetencji poszczególnych grup zawodowych związanych z upiększaniem ciała i mimo trwającej na ten temat dyskusji w szeroko pojętej branży beauty, trend ten w estetologii kosmetologicznej rozwija się bardzo dynamicznie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *