Moda

Jak zrobić jesienną koszulkę w stylu tie-dye?

Styl tie-dye powraca do łask. Ta ciesząca się popularnością technika farbowania ubrań jest bardzo prostym sposobem na nadanie odzieży nowego, kolorowego życia. Nadchodząca jesień to idealny moment na odświeżenie garderoby nie tylko w tradycyjny sposób, czyli poprzez kupowanie nowych ubrań. Podpowiadamy, jak zrobić jesienną koszulkę w stylu tie-dye.

Współcześnie trend tie-dye opanował cały świat modowy. Jest widoczny zarówno w stylu casual jak i bardziej formalnym. W każdym intryguje swoją niepowtarzalnością i podkreśla unikalny charakter osoby, która nosi oryginalną odzież. Technika tie-dye polega na specjalnym skręcaniu, zgniataniu czy zawiązywaniu części odzieży, aby dzięki farbowaniu uzyskać niepowtarzalne wzory na różnorodnych tkaninach. Wspaniale sprawdza się zarówno na koszulkach, jak i swetrach, pościeli, kocach, a nawet zasłonach. Najistotniejszy jest rodzaj użytego materiału. Najlepiej zabarwia się bawełnę, jedwab czy len. Ta sztuka nie uda się natomiast w przypadku odzieży wykonanej ze sztucznych materiałów.

Jak zrobić jesienną koszulkę tie-dye – poznaj popularne techniki

Bogactwo wzorów, jakie można uzyskać dzięki tie-dye sprawia, że każda sztuka odzieży staje się niepowtarzalna.  – Każde ubranie jest inne i unikalne, co pozwala na wyróżnienie się z tłumu. Nie do końca przewidywalny efekt tie-dye zawsze pozytywnie zaskakuje – zauważa Kamil Maślanka, ekspert marki REKOL.

Jednym z najprostszym sposobów tie-dye jest złożenie koszulki w kulkę przewiązaną gumkami – im mocniej ściśnięta, tym mocniejszy wzór uzyskamy. Można również skręcić odzież w spiralę czy według zasady stripe tie dye, składając T-shirt w poziomie paseczki i związując w paru miejscach. Z kolei technika bullseye polega na skręceniu tkaniny w bat i ściskanie gumkami w poszczególnych miejscach. Dla wzmocnienia efektu można również zawiązać w bluzce kamyki, które stworzą malownicze zagłębienia.

Możliwości tworzenia wzorów jest mnóstwo – tak naprawdę wszystko zależy od naszej wyobraźni. Trzeba jednak pamiętać o podstawowych zasadach, jakie obowiązują przy używaniu barwników do tkanin. Zawsze pierwszą czynnością jest zmoczenie tkaniny w wodzie z rozpuszczoną sodą oczyszczoną, bowiem w ten sposób będzie ona mocniej wchłaniać farbę. Następnie, po wyciśnięciu tkaniny, należy ją ułożyć w dowolny wzór i użyć barwnika do tkanin w wybranym kolorze, po czym zostawić zabarwione ubranie na kilka godzin. Na sam koniec tkaninę pierzemy w pralce, nastawiając delikatny program.

Koszulka w stylu tie-dye a jesienne trendy

Stylizacje wykonane dzięki farbowaniu ubrań to pomysł na dodanie Twojej garderobie oryginalności i nowej energii. Jak zrobić jesienną koszulkę tie-dye? T-shirty tie-dye świetnie prezentują się z jeansami, skórzanymi spodniami czy dresami, które podkreślą barwną kolorystykę tkaniny. Niezmienne w modzie są tzw. tank topy, odkrywające brzuch, jak również dresy w stylu tie-dye, które opanowały wybiegi i ulice miast.

Jednym z najczęściej pojawiających się zestawień promowanych w mediach społecznościowych jest również koszulka tie-dye z biker shortsami i sneakarsami – uosobienie casualowego stylu. Planując stylizację należy jednak pamiętać, aby zachować umiar. Lepiej nie przesadzać z nadmiarem barw czy wzorów, chociaż osobom lubiącym eksperymenty w modzie, tie-dye pozwala bawić się modą bez jakichkolwiek zahamowań.

Jesienią postaw na kolor!

Jesień to bogactwo intensywnych kolorów. To feeria barw, które ocieplają atmosferę coraz chłodniejszych dni. – Łącząc różne barwniki do tkanin można uzyskać całą gamę niespodziewanych barw, które świetnie będą prezentować się na koszulkach – podkreśla Kamil Maślanka, ekspert marki REKOL.

Szczególnie w modzie jest tzw. błękit oceanu, który znalazł rzeszę fanów techniki tie-dye. Palony pomarańcz, soczysta żółć czy ostra limonka to kolejne kolory przeżywające obecnie swoje pięć minut. Nie można również zapomnieć o ostrym różu, który wpasowuje się w obecne, jesienne trendy. Farbując ubrania zgodnie z techniką tie-dye za pomocą barwników można uzyskać całe bogactwo odcieni i niepowtarzalnych wzorów, które wyróżnią Cię z tłumu. Odważ się pokazać swoje kolorowe oblicze tej jesieni!

Branża kosmetyczna

Healthy aging
Niewątpliwie trendem, który od wielu lat rozwija się na całym świecie jest tzw. healthy aging. Od jakiegoś czasu określenie to funkcjonuje również w Polsce obejmując głównie problematykę zdrowia i chorób osób starszych a filozofia healthy aging zaczyna być także widoczna w branży beauty. Wiele organizacji propagujących tą filozofię, zdrowe starzenie określa jako proces optymalizacji możliwości poprawy i zachowania zdrowia, czyli fizycznego, społecznego i psychicznego dobrostanu oraz niezależności seniorów, przyczyniając się do poprawy jakości ich życia. Dlatego zarówno na świecie, jak i w Polsce, healthy aging rozpatruje się głównie w odniesieniu do osób po 60., a nawet już 50. r.ż.

Zainteresowanie zwiększeniem potencjału zdrowotnego seniorów wynika z regularnie napływających informacji o niekorzystnych danych demograficznych – niskim współczynniku dzietności oraz rosnącej średniej długość życia i coraz liczniejszej populacji osób powyżej 65. r.ż. Według WHO w Regionie Europejskim odsetek osób w wieku 65 lat ma wzrosnąć z 14% w 2010 do 25% w 2050 r. Dlatego Europa promuje zdrowe starzenie poprzez szereg strategii i planów działania, np. poprawę opieki zdrowotnej nad seniorami, zwiększenie ich aktywności zawodowej i społecznej. Ma to na celu zapobieganie skutkom chorób związanych z wiekiem, wykluczeniu społecznemu seniorów a także minimalizowaniu obciążeń związanych z ich niepełnosprawnością. W branży beauty są to działania dotyczące poprawy jakości życia seniorów poprzez umieszczenie w ofercie specjalistycznych pakietów zabiegowych dla seniorów, obejmujących medyczne zabiegi estetyczne, zabiegi estetyczno-zachowawcze z obszaru szeroko rozumianej kosmetologii oraz podologii czy trychologii osób starszych.

Mikrobiom beauty
W ostatnich latach do kręgu zainteresowań biologów i biotechnologów (po ko­mórkach macierzystych) dołączył również mikrobiom człowieka, czyli różnicowana społeczność ko­mensalnych, symbiotycznych i patogennych mikroorga­nizmów żyjących w i na jego ciele. Badania nad mikroflorą obejmujące wpływ wieku, diety, stoso­wanych leków, środowiska życia oraz przebytych chorób na skład tej mikroflory umożliwiły zrozumienie rela­cji, które składają się na zachowanie zdrowia lub rozwój chorób zależnych właśnie od mikroorganizmów zamiesz­kujących nasze ciało. Okazuje się, że mikroflora ma wpływ na różne aspekty fizjologii organizmu człowieka oraz jego podatność na wiele dysfunkcji organizmu. Zachwianie naturalnej równowagi mikrobiologicznej skóry, np. poprzez zastosowanie terapii antybiotykowej czy agresywnej, nieprawidłowej pielęgnacji może mieć istotne konsekwencje dla jej funkcjonowania a także wpływać na przyspieszenie procesu jej starzenia.

Dlatego w kosmetologii rozwinął się odrębny nurt w kosmetologii – kosmetyki pre- i probiotyczne. Ich zadaniem jest tworzenie i utrzymanie na powierzchni skóry aktywnej bariery ochronnej – mikrobiologicznej flory, która zapobiega namnażaniu się drobnoustrojów chorobotwórczych. Są to kosmetyki idealne dla skóry pozbawionej naturalnej ochrony, podrażnionej czy uszkodzonej, ponieważ na takiej skórze patogenne drobnoustroje rozmnażają się błyskawicznie, powodując różnorodne dermatozy.

Mimo, iż wcześniejsze pokolenia posiadały, nabytą przez doświadczenie wiedzę, o dobrym wpływie pre- i probiotyków na skórę, jednak dopiero teraz trend mikrobiom beauty, czyli czerpanie z dobroczynnych właściwości kefirów czy jogurtów działających przeciwstarzeniowo i kojąco na skórę, jest widoczny w produkcji wielu luksusowych produktów do jej mycia i pielęgnacji.

Healthy aging
Niewątpliwie trendem, który od wielu lat rozwija się na całym świecie jest tzw. healthy aging. Od jakiegoś czasu określenie to funkcjonuje również w Polsce obejmując głównie problematykę zdrowia i chorób osób starszych a filozofia healthy aging zaczyna być także widoczna w branży beauty. Wiele organizacji propagujących tą filozofię, zdrowe starzenie określa jako proces optymalizacji możliwości poprawy i zachowania zdrowia, czyli fizycznego, społecznego i psychicznego dobrostanu oraz niezależności seniorów, przyczyniając się do poprawy jakości ich życia. Dlatego zarówno na świecie, jak i w Polsce, healthy aging rozpatruje się głównie w odniesieniu do osób po 60., a nawet już 50. r.ż.

Zainteresowanie zwiększeniem potencjału zdrowotnego seniorów wynika z regularnie napływających informacji o niekorzystnych danych demograficznych – niskim współczynniku dzietności oraz rosnącej średniej długość życia i coraz liczniejszej populacji osób powyżej 65. r.ż. Według WHO w Regionie Europejskim odsetek osób w wieku 65 lat ma wzrosnąć z 14% w 2010 do 25% w 2050 r. Dlatego Europa promuje zdrowe starzenie poprzez szereg strategii i planów działania, np. poprawę opieki zdrowotnej nad seniorami, zwiększenie ich aktywności zawodowej i społecznej. Ma to na celu zapobieganie skutkom chorób związanych z wiekiem, wykluczeniu społecznemu seniorów a także minimalizowaniu obciążeń związanych z ich niepełnosprawnością. W branży beauty są to działania dotyczące poprawy jakości życia seniorów poprzez umieszczenie w ofercie specjalistycznych pakietów zabiegowych dla seniorów, obejmujących medyczne zabiegi estetyczne, zabiegi estetyczno-zachowawcze z obszaru szeroko rozumianej kosmetologii oraz podologii czy trychologii osób starszych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *