Naturalne piękno Uroda

Warto podkreślać swoje mocne strony

Każdy chce wyglądać pięknie, a co się z tym wiąże, każdy chce się czuć dobrze w swoim ciele i przyciągać spojrzenia innych. Dlatego warto wiedzieć co zrobić, aby jeszcze lepiej się prezentować, dzięki czemu znacznie będzie wzrastała nasza pewność siebie.

Podkreślajmy zalety

Mamy piękne oczy? Może warto je bardziej wyeksponować za pomocą odpowiednio dobranego i wykonanego makijażu? Możemy się pochwalić pięknymi włosami? Może warto je pokazywać poprzez dobieranie odpowiednich fryzur, które podkreślą ich wytrzymałość i blask? Im więcej będziemy podkreślali nasze atuty, tym mniejsza będzie szansa, że ludzie będą zwracali uwagę na to, co wprowadza nas w kompleksy i co nie jest naszą mocną stroną. Co się z tym wiąże, będziemy wyrabiali w sobie większą pewność siebie.

Mankamenty ukrywajmy

Jeżeli mamy duży brzuch, to powinniśmy wybierać takie stroje, które pomogą nam go zakryć. Tak samo powinniśmy dobierać odpowiedni rodzaj makijażu, jeśli chcemy ukryć nasze cienie pod oczami. Im lepiej opanujemy sztukę ukrywania mankamentów naszego wyglądu, tym piękniej będziemy się prezentowali, a co się z tym wiąże, tym lepiej będziemy się czuli w swojej skórze.

Warto sprawdzić, co zrobić, aby ukryć nasze mankamenty i jednocześnie podkreślić swoje zalety. Wówczas będziemy mieli pewność, że pokazujemy ludziom tylko swoje mocne strony. Im lepiej będziemy się czuli w swoim ciele, tym pewniejsi siebie będziemy, a co się z tym wiąże, tym też bardziej przebojowi, a wówczas łatwiej będzie nam iść przez życie.

Branża kosmetyczna

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez PMR, konsumenci wybierając kosmetyki, kierują się ich jakością (88%), zapachem (79%), ceną (77%) oraz naturalnością (55%). Cena już dawno przestała być dla klientów najważniejsza, kryterium znanej marki również traci na znaczeniu. Wiąże się to przede wszystkim z silnym w ostatnich latach rozwojem marek własnych. Aż dla 45% respondentów ważne jest, by kupowany kosmetyk był produktem polskim. Wysoka jakość krajowych produktów oraz zaufanie, jakim darzą je konsumenci pozwalają im coraz lepiej konkurować z zagranicznymi markami.

Wciąż najpopularniejszym miejscem zakupów kosmetyków w naszym kraju są drogerie (79%). W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86%) niż mężczyźni (67%). Blisko 25% konsumentów dokonuje z kolei zakupu kosmetyków w hipermarketach, a dyskonty wybiera 14% osób.

W najbliższych latach powinno dojść do dalszego wzrostu znaczenia dyskontów, przede wszystkim z racji ich ekspansji, poszerzonej oferty kosmetycznej oraz rosnącego zaufania społeczeństwa do marek własnych. Z kolei hipermarkety, aby zaradzić spadkom sprzedaży kosmetyków, będą najpewniej przebudowywać swoje działy kosmetyczne, próbując upodobnić je do drogerii.

Według danych GUS z 2016 r., kosmetyki z Polski są eksportowane do ponad 160 krajów, w tym do tak odległych jak Meksyk, Indonezja czy Australia.

Zdecydowanie najważniejszy dla krajowych firm jest jednak rynek wewnętrzny Unii Europejskiej. W latach 2004-2016 dodatni bilans Polski w handlu kosmetykami w Unii wzrósł prawie dziewięciokrotnie – z 231 mln do 2,04 mld zł – co wzmocniło sektor i miało korzystny wpływ na całą polską gospodarkę.

Głównymi kierunkami eksportowymi kosmetyków z Polski są dzisiaj Niemcy, Wielka Brytania i Rosja. W 2016 r. eksport do tych krajów wyniósł odpowiednio 1,77 mld, 1,59 mld i 1,38 mld zł.

Przytoczone dane obejmują eksport kosmetyków wytwarzanych w Polsce zarówno przez firmy z polskim kapitałem jak i firmy międzynarodowe.

Między 2008 a 2016 r. udział eksportu kosmetyków z Polski do Rosji zmniejszył się z 18,5 proc. do 11 proc.

Udział eksportu na Ukrainę również zmalał, z ponad 8 proc. do 3 proc. Na zmiany te wpłynęła m.in.
niestabilna sytuacja polityczna i sankcje gospodarcze. Największy wzrost udziału w eksporcie kosmetyków z Polski, z 8 proc. do 13 proc., odnotowały Niemcy.

Branża kosmetyczna oferuje szeroki wachlarz produktów, w tym m.in. kosmetyki do pielęgnacji
skóry, włosów, jamy ustnej, perfumy czy kosmetyki kolorowe. Produkty te są dostępne w sprzedaży bezpośredniej, hurtowej, a także za pośrednictwem salonów piękności, salonów fryzjerskich czy centrów SPA.

Na każdym z etapów generowane jest zatrudnienie, tworzona jest wartość dodana, wypłacane są wynagrodzenia i odprowadzane są podatki. Łączne efekty ekonomiczne znacznie przewyższają efekty bezpośrednie. W niniejszym raporcie podjęto próbę ich oszacowania przy użyciu modelu przepływów międzygałęziowych, inaczej zwanego modelem Input-Output lub modelem Leontiefa. Model koncentruje się na powiązaniach i zależnościach między różnymi gałęziami gospodarki, dzięki czemu pozwala zbadać, w jaki sposób działalność danej gałęzi wpływa na rozwój pozostałych.

2 Komentarze do “Warto podkreślać swoje mocne strony

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *